FIAN ska växa!

Vad jag saknar i det mesta som gäller hunger är insikten om vilket fantastiskt verktyg rättighetsbegreppet är. Det är därför jag är ordf för FIAN som jobbar för rätten till mat, eller snarare rätten till att få försörja sig i värdighet. Tyvärr har FIAN efter 20 år fortfarande bara drygt hundra medlemmar i Sverige. Det är rent otroligt vad denna lilla organisation har lyckats åstadkomma. FIAN Sverige har kansli i Stockholm och två anställda! Och fick nu 10 dec sin första enorma framgång då tilläggsprotokollet antogs. Nu har jag bestämt mig för att FIAN ska växa! Den hundrade medlem blev Anita Klum. Nu vill jag att du också ska bli medlem! Det innebär inte en massa jobb för dig, om du inte vill, ett mail i månaden kanske med möjlighet att gå in på www.fian.se och klicka på en blixtaktion, ofta till stöd för ursprungsfolk och kvinnor, ofta småbönder eller landlösa plus ett utskick en gång om året med någon form av verksamhetsberättelse och kallelse till årsmöte. Medlemsavgiften är 240/år kr till PG 433 11 47-eller autogiro med 20 kr/månad Vilket väljer du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback