Redovisning av ekonomin för personvalskampanjen

Hej!
Det var länge sedan sist, men äntligen har jag kommit över resultatet i valet. Dags att göra klart det som återstår efter personvalskampanjen!
Jag lovade tidigare att redovisa ekonomin. Så här blev det:

Jag fick 500 kr av Mp Alingsås och 500 kr vardera av två medlemmar som avstod sina personvalspengar. Köpte frimärken för detta och skickade brev till alla medlemmar i valkretsen och bad om stöd.

Resultatet av detta brev blev 2000 kr, så när som på 20 öre. Till dessa 2000 hade jag lovat lägga lika mycket själv. Av dessa 4000 kr tryckte jag en kryssfolder, dvs en folder med info om hur personval går till.

Av valkretsen fick jag 5000 kr som jag annonserade i Alingsås tidning för,
av Mp Alingsås 3 400, en räkningen för "visitkort" betalades av dem.

Summa pengar 1500 (frimärken) + 2000 + 2000 (folder) + 5000(annons AT) + 3400(visitkort) = 14 000

Mp Alingsås betalde sedan dessutom en räkning på 2000 för en annons i Alingsåskuriren.

Kommentarer
Postat av: Daniel Gr

Konsumerade papper för lokal kontakt med medlemmar? Gjorde lokala brevutskick? Och köpte reklam? I en reklamtidning? För lokal kontakt med folk? En sak är säker, så jobbar aldrig jag.

Min åsikt:
Reklam = förkastligt.
Lokala brevutskick = förkastligt.
Onödig pappersförbrukning = förkastligt.
Din personalvalskampanj enligt mig = förkastlig.

Mitt förslag till din eventuella kampanj 2010:
Gå ner på stan, sätt dig på en allmänplats, som typ på en trottoar utanför en alldagligvaruaffär, längs en populär gångväg, utanför ett bibliotek eller hyr en marknadsplats om det känns nödvändigt. Börja sedan prata med folk och tipsa sedan folk om konkreta ideologiska förtjänster och fördelar och låt dom ställa frågor och bjud på ekologisk mat, dryck och/eller frukt (som du säkert kan plocka gratis i en ödeträdgård eller hos nån du känner). Gå sedan hem igen. Upprepa detta under hela valkampanjen med jämna mellanrum. Även om du får färre personvalsröster så kan jag lova att du får större genomslag med dina politikiska ambitioner.

Varför bry sig om det är du eller någon annan av mp:s förtroendelistade som sitter var i det politiska systemet. Är du mer lämplig än dom som står högre upp på listan? Skulle du verkligen åstadkomma mer? Jag tror du skulle åstadkomma mer om du la ner rollspelet om förtroendeplatser och föra fram miljöidéerna istället. Men jag är, som jag sagt, helt galen..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback