Någon sprider ut falska rykten

Håller på att planera min personvalskampanj. Målgruppsanalys, fokusering av budskapet, aktiviteter, material, finansiering......

Jag ansöker om pengar från styrelsen i min lokalavdelning i Alingsås som lovat stödja min personvalskampanj till riksdagen. Jag får inget beslutar de! Vad besviken jag blev när jag fick reda på det!
Efter ett par dagar kommer jag på orsaken. Någon har spritt ut ett rykte om att jag redan fått 25 000 och då behöver jag ju inget.
Jag ringer den jag anar vet något och jodå, han bekräftar. Det har stått i ett protokoll som ligger ute på nätet och det sprider sig snabbt säger han. - Hur då? frågar jag.
- Jo, folk frågar ju, svarar han.
- Vilka då? framhärdar jag, men det vill han inte berätta.
Jag kollar protokollen som finns lätt tillgängliga för alla som är medlemmar.Det finns naturligtvis inget sådant beslut i något protokoll.
Men ryktet har redan spritt sig....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förskräckligt med rykten och tråkigheter som sätter stopp för viktiga mål :(

2006-05-22 @ 14:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback