Rivstart

Hej igen!
Knappt hann jag börja min valrörelse innan telefonen ringer. Det är Lise Nordin från Grön Ungdom som vill att jag i morgon bitti ska åka till Mellerud och delta i en utfrågning i gymnasieskolan. Kl 8.30! Det är minst tio mil. Det blir till att gå upp tidigt, men en bättre start hade jag inte kunnat önska mig. Miljöpartiets väljare är unga och dessutom finns det extra många förstagångsväljare i höstens val.
Egenligen ska utfrågningen handla om lokala frågor. Gymnasieungdomarna verkar arga. Varför finns inte... varför har ni lagt ner... varför har ni minskat... varför kostar det så mycket....
De lokala miljöpartisterna vill inte ställa upp och de tänker inte heller ha någon lista till fullmäktige i höstens val. Guldläge alltså för några ungdomar att ta över. Två platser har Miljöpartiet nu i fullmäktige som man säkert kan behålla bara man får ihop en lista att gå till val på.
Politik är faktiskt ganska kul. Få se om jag kan få några ungdomar att nappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback