Personvalskampanj

Med stor bävan har jag gjort något som jag lärde mig på valrörelsekurs. Får man verkligen det, funderade jag första gången jag hörde det, skriva brev till medlemmar och be om stöd? Jo, det är precis det man ska göra säger de som leder kursen, anordnad av Miljöpartiet.

Så förra veckan postade jag 250 brev till medlemmarna i min valkrets, Västra Götaland norra, förklarade vad jag arbetat med hittills och vad jag ville göra och bad om deras stöd och hjälp. Även ekonomiskt om de ville.

Det ska bli jättespännande att se hur det går. Om folk blir arga eller om de tycker det är roligt att bli tillfrågade. En medlem som jag skulle träffa samma dag som breven postades gav jag det direkt i handen. Det var lite nervöst. Men hon blev glad och ville genaste betala 200 kr kontant! Visst fick hon det!
-Jag har länge tänkt att jag skulle stödja dig, sa hon.

Sedan dess har det trillat in först 200 kr sedan 199:80, sedan 300 kr. Efter att jag också mailat ut brevet till det internationella nätverket har jag också fått två snälla mail med löften om bidrag.
Så nu är jag uppe i 899:80! och jag har lovat att lägga till lika mycket själv och redovisa hur det går här på bloggen. Pengarna ska jag använda till en affisch och/eller en folder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback