Internationellt sommarläger 4-6 augusti!

Miljöpartiets internationella sommarläger närmar sig. Det är mycket som ska fixas så här i slutet. Vi har gäster från Benin, Guatemala, Ukraina och England. Visum för deltagaren från Benin krånglar och det känns konstigt att ringa till Cotonou, så jag mailar i stället och det fungerar. Hoppas nu att allt går i lås. F d miljöministern från Ukraina har ett visum som inte gått ut ännu och besökarna från Guatemala verkar inte behöva något, men allt ska kollas.Och tolkar fixas, liksom barnvakt!

Deltagarnas anmälningar strömmar in till mig och till kansliet i Lund. Roligt! Men mailkontakten med kansliet i Lund fungerar bara ibland så massor av namn faller bort. Vilket strul!

Just nu är vi 65 personer som ska tillbringa tre dagar på Hjälmareds vackra folkhögskola utanför Alingsås. Igår var jag och Lars-Olof Karlsson från internationella utskottet där och planerade. Mat, logi, konferenssalar m m allt måste funger. Några deltagare kommer dagen innan. Några vill ha enkelrum. Några är handicappade. Några har barn. Det vill till att hålla reda på allt och alla.

Det jag ser mest fram emot är att få höra Joeseph Hanlon prata om "It´s possible just to give money to the poor!" En av tre utmaningar som vi ska inleda med. De två övriga står Carl Schlyter och Gustav Fridolin för. Spännande det också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback