George W Reinfeldt

Solen flöder över Almedalen. "Alla" är här. Det är riktigt kul! Det känns som om politik är något som människor gillar. I alla falla alla som är här.
Igår kom vi fram med båten strax efter 18. Göran Persson skulle hålla sitt tal i Almedalen kl 19.00. Han startade med minst tio minuters engagerat miljöanförande. Märkligt! och fantastiskt roligt! Han avslutade det långa miljöpasset med orden "klarar vi inte det här blir allt annat meningslöst" Jag var tvungen att ta upp blocket och anteckna det för jag trodde inte mina öron. Klimatförändringen kanske kommer upp i valrörelsen trots allt!
Gick upp tidigt för att vara med på presentation av en spännande bok: George W. Reinfeldt av Per-Anders Forstorp och Brian Palmer, om konsten att göra en politisk extreme makeover. Det ägde rum i LO:s lokal på Hamnplan. Wanja var på plats och mer än hundra deltagare. Härligt!
Göran Person hade nämnt boken i sitt tal. Hoppas att den läses av många så vi slipper en lika manipulerad väljarkår som de stackars fattiga amerikaner som röstade på Bush.
Brian Palmer, en amerikansk gästlärare i Uppsala är en gammal bekant som inbjudit mig till sina kurser för att bli intevjuad av studenterna. Passade på att ge honom nollsvältsrapporten och fick en kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback