Finns det inga gränser för underhållningsmord?

Jag protesterar!

Slår mig ner i soffan på lördagskvällen för att se på en brittisk deckare, påannonserad av en leende hallåa.
Filmen inleds med ett mord, skildrat i detalj. En ung kvinna stängs in i sin bil som knuffas ner i vvattnet. Man får under en lång sekvens se henne kämpa vilt för sitt liv, man får se hur vattnet stiger allt högre, hur hon slår på rutorna, rycker i dörrarna, hur hon försöker ringa på mobilen, hur slutligen bilen sjunker under vattnet.
Inte nog med det, så småningom kommer scener där bilen öpnnas vattenet forsar ut och kvinnans huvud och arm ramlar ut. Man får se henne bäras iväg på bår, skjutas in frysrum, identidieras, ligga i obduktionsrum där obducenten beskriver hur en drunkningsdöd går till till skillnad mot om man är död innan man kastas i vattnet.
Är detta underhållning? Är detta en mysig lördags deckare?
Visst lever vi en en våldskultur, men finns det ingen mer än jag som reagerar för den här typen av underhållningsmord!
Jag mår illa! Jag äcklas! Jag protesterar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback