Sommartalet en succé!

Det bästa någonsin, sa Kristoffer Talltorp efter Peters sommartal. Allt fungerade! Trubaduren som jag lyckade fixa två dagar innan, Gunnar Källström från Göteborg, visade sig vara en av Peters favoriter. Vädret var strålande, massor av folk och journalister. Ljudanläggningen var perfekt. Den kom på plats tack vare Bernt Blixts insatser, du är en pärla, tack Bernt! Vackra solrosor fick vi av blomsterhandeln där vi lånade ström. Kommunen bjöd på bredbandsuppkoppling i rådhuset efteråt till presskonferensen. Bra inslag i rapport och aktuellt. DN, GP, ekot Sveriges radio, TT, Alingsås tidning på plats.
Och innehållet i talet då? Fantastiskt det också. Om klimatet, de nya jobben, jämställda löner, tid för barnen och även mitt favorittema, nollsvält blev nämnt!
Det enda missödet var min avtackning, en felsägning som blev så komisk att alla skrattade. Så det kändes bra det också. Alla vet ju var jag hörde hemma tidigare. Och visst måste det vara roligt att vara socialdemokrat, nu när man har ett så bra miljöparti att samarbete med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback