Bra och burdus

Det blev en lista i Mellerud! Läste du min blogg den 9 mars?
Jag ryckte in och tog en auladebatt på gymnasiet i Mellerud som ingen ville ta. Avslöjade att miljöpartisterna där i smyg tänkte lägga ner och inte ha en lista i höst. Ställde den provocerande uppmaningen till publiken att några måste ta över om partiet skulle överleva. Fick två nya medlemmar.
NU STÅR DE SOM ETTA OCH TVÅA PÅ FULLMÄKTIGELISTAN!
Får jag tack för denna insats? Nej,kritik. Jag var för burdus. Melleruds miljöpartister kände sig helt överkörda och de var de ju, men vad var viktigast? Att partiet försvann i kommunvalet eller att nya människor fick chans att ta över?

Kommentarer
Postat av: Rolf Andersson

Att rycka fram nya medlemmar och förmå dom att agera som förtroendevalda kommunpolitiker _kan_ lyckas om omständigheterna är de rätta. Det är bara att hoppas att de två nya får ordentligt stöd av de "gamla". Jag hoppas att du Lena följer Mellerud lite extra nu och bidrar med ditt stöd.

2006-05-02 @ 21:39:48
Postat av: Ardavast Reshdouni

Bra initiativ, Lena. Får man stöd, kärlek o uppmuntran så växer man med uppgiften. Är man
dessutom ärlig, genuin o hängiven sitt åtagande
låter resultaten inte vänta på sig, i varje fall
inte så länge. Jag beundrar ditt engegemang o din
målmedvetenhet, det är mkt inspirerande. hälsar Ardavast

2006-05-02 @ 22:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback