Kära Alexander!

Lycka till i F! All förändring börjar med engagerade människor. De behövs överallt, såväl inom organisationer som inompartier. Alla partiet började som en rörelse där människor så småningom insåg att de också behövde politiska makt. Miljöpartiet behövs i svensk politik och börjar bli allt mer inflytelserik. Det kanske inte är lika skojigt men det är nödvändigt för vi behöver bättre politiska beslut.
Samtidigt behövs det naturligtvis nya partier för att kämpa för nya frågor. Och nya rörelser som driver fram bildandet av dessa nya partier.
Själv har jag varit freds- och miljövän, socialdemokrat, t o m riksdagsledamot, blev mer eller mindrae utslängd av mina egna, var med o startade Attac, är nu med i Miljöpartiet, såväl i min kommun Alingsås som kandidat till EU-parlamentet.
Står på 7:e plats och vill gärna bli inkryssad den 7:e juni. Kallar mig inte feminist men jobbar för att alla kvinnor och barn världen över ska ha rätt till mat. Så jag vill vara med och ändra på EU:s handels- och jordbrukspolitik. Det är svårt enbart att göra utomparlamentariskt. Det behövs engagemang utifrån, men också politiker som arbetar inifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback