KLEVENÅS ORDNADE EXTRAMILJONER TILL SKOLAN

Ja, så står det faktiskt på löpsedeln till Alingsås tidning i veckan!

Kommunfullmäktige i Alingsås, där vi nu är tre miljöpartister beslutade om budgeten den 22 november. Vi hade i förväg beslutat oss för att fokusera på skolan, kulturen och miljön. Skolan skulle vara mitt område, så jag fördjupade mig i alla papper som hörde dit.

Alingsås ligger på 287:e plats när det gäller lärartäthet. Det fanns en reservation från v och s där de ville att ytterligare 2,5 miljoner kr skulle anslås för att åtminstone något kunna minska barngrupperna i skola och förskola. Jag beslutade mig för att stödja den och yrka bifall.

Det var riktigt kul att vara uppe i talarstolen igen. Det är 26 år sedan sist i Alingsås. Jag kände att jag pratade väl. Det fanns massor av tunga argument i underlaget. Jag utmanade politiker i den lokala borgerliga alliansen att leva upp till det de pratat om i valrörelsen. De tog tydligen åt sig! Fyra av dem avstod i den efterföljande voteringen, så oppositionen s+v+mp vann med 24 mot 23. Så nu får jag massor av snälla mail och kramar från föräldrar och lärare.

Kul att det går att göra skillnad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback