Roligt med kommentarer!

Hej Daniel i Säffle!

Lycka till med etableringen! Kom gärna och besök oss i Alingsås. Visst skulle vi ha kunnat sälja mer och det kommer vi säkert att göra också eftersom vi ökar vår omsättning hela tiden. Men vi startade med 0 kr och i liten skala. Vi har inga lån annat än till tre medlemmar som lånat ut lite egna pengar. Vi driver den helt ideellt, dvs alla som står i butiken arbetar gratis. För oss alla som är engagerade är det viktigt att vi kommer att överleva och finnas kvar. Nu är vi säkra på att göra det.

Vår butik, som heter Solen, med inriktning är rättvisemärkt ligger bredvid en butik som heter Planeten, som säljer KRAV-märkt och ekologiskt. Det är två ganska små affärer som passar väldigt bra ihop. Vi har samma kundkrets. Planeten har funnits ca 20 år. Vi startade för 1 okt 2005. Orsaken var att affärslokalen bredvid Planeten blev ledig och då kände jag att det var dags att försöka förverkliga den dröm jag burit på i många år.

Vi har ca 170 medlemmar i vår förening som driver Världsbutiken. De flesta finns med på en maillista så vi lätt kan informera varandra och hålla kontakt.

Nu ska jag ut i skogen och se om det finns några trattkantareller så här på nyårsafton. Men jag återkommer....

Kommentarer
Postat av: Daniel Gr

Wow! :)
En helt eget inlägg, bara för att jag är en tjatkärring! Tack, tack..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback