Kandidat till EU-parlamentet!

Snart är det dags igen för val till EU-parlamentet, söndagen den 7 juni. Och jag står på 7:e plats på Miljöpartiets lista. Lätt att komma ihåg om ni vill kryssa. 7:e plats den 7:e juni!

Miljöpartiet har en lista som omfattar hela Sverige, så för en gång skull är man som kandidat inte begränsad till sin egen lilla valkrets. Att stå på sjunde plats känns ganska fint. man få vara med och kämpa för att få upp valdeltagandet och röstsiffrorna, men behöver inte räkna med att behöva åka till Bryssel i fem år. Jag åker hellre till Stockholm efter riksdagsvalet nästa år.....
Frågorna som jag jobbar med är desamma avsett var, för en bättre miljö, för rättvisare handelsvillkor, för nollsvält.
Och verktygen finns överallt, men ser lite olika ut på olika nivåer.

I EU avgörs den svenska jordbruks- och handelspolitiken. Vi har inte längre någon "egen". Därför måste vi arbeta hårt inom EU så att EU uppför sig anständigt gentemot andra länder. Skulle jag bli EU-parlamenatariker finns det hur mycket som helst att sätta tänderna i

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback